Tο 3ο ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» επιμορφώνει εκπαιδευτικούς και πρωτοπορεί!

Οι εκπαιδευτικοί του 3ου ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» Σαμαρά Μαρία, Σαμαρά Ευθυμία και Βαργιάμη Δήμητρα πραγματοποίησαν επιμόρφωση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος  Erasmus+/Δράση ΚΑ1  με τίτλο «Η δημιουργία ενός Σύγχρονου, Διεθνούς, Ψηφιακού Σχολείου μέσα από την Παρακολούθηση-Αξιολόγηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στις Βέλτιστες Πρακτικές, Πολυπολιτισμικότητα και Τεχνολογία» το διάστημα 2-13 Απριλίου 2023 στο Fort de France, του νησιού Μαρτινίκα, το οποίο αν και γεωγραφικά βρίσκεται στη μακρινή Καραϊβική, αποτελεί στην ουσία γαλλικό έδαφος αφού ανήκει διοικητικά στη Γαλλία. Οι επιμορφώσεις που παρακολούθησαν οι τρεις εκπαιδευτικοί ήταν αντίστοιχα οι εξής:

  • INTEGRATION AND MULTICULTURALITY (Ενσωμάτωση και πολυπολιτισμικότητα)

Η επιμόρφωση περιλάμβανε μια εισαγωγή στις μεθόδους του Θεάτρου των Καταπιεσμένων και πολλά παιχνίδια και ασκήσεις που καταπολεμούν την καταπίεση από το οπλοστάσιο του Θεάτρου των Καταπιεσμένων. Χρησιμοποιήθηκαν διαδικτυακά εργαλεία συνεργασίας σε προγράμματα προσανατολισμένα στην ενσωμάτωση, το eTwinning και το School Education Gateway, ενώ έγιναν και αρκετές δραστηριότητες βασισμένες στην τέχνη και το παιχνίδι, οι οποίες ενισχύουν τη δυναμική της ομάδας

  • GAME BASED LEARNING AND GAMIFICATION (Μάθηση μέσω παιχνιδιού και παιχνιδοποίηση)

Η επιμόρφωση περιλάμβανε εισαγωγή στην παιχνιδοποίηση, εκπαιδευτικές πρακτικές και στρατηγικές για τη μάθηση μέσω παιχνιδιού, ανταγωνιστικά παιχνίδια, συνεργατικά παιχνίδια, λειτουργικά και ψηφιακά παιχνίδια και παιχνίδια με κανόνες.

Χρησιμοποιήθηκαν διαδικτυακά εργαλεία συνεργασίας σε προγράμματα βασισμένα στο παιχνίδι, το eTwinning και το School Education Gateway

  • NEUROEDUCATION AND COACHING ( Νευροεκπαίδευση και Καθοδήγηση)

Η επιμόρφωση περιελάμβανε πρακτικές ασκήσεις για την αντίληψη και την προσοχή

Παρουσιάστηκαν παραδοσιακές και εμπορικές μέθοδοι διδασκαλίας, ενώ έγινε πρακτική άσκηση στην επιλογή μεθόδου. Επιπλέον έγινε εισαγωγή στην καθοδήγηση και παρουσιάστηκαν στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων με πρακτικές ασκήσεις πάνω στην χρήση εργαλείων καθοδήγησης που βοηθούν στην επίλυση συγκρούσεων . Χρησιμοποιήθηκαν διαδικτυακά εργαλεία συνεργασίας σε προγράμματα βασισμένα στην νευροεκπαίδευση και την καθοδήγηση, το eTwinning και το School Education Gateway.

 Παράλληλα με τις θεωρητικές παρουσιάσεις πραγματοποιήθηκαν ξεναγήσεις στο νησί της Μαρτινίκα, δίνοντας την ευκαιρία στους επιμορφούμενους να βιώσουν από κοντά ένα διαφορετικό περιβάλλον ζωής, το οποίο έχει μεν υιοθετήσει την οργάνωση ενός Ευρωπαϊκού κράτους αλλά διατηρεί αναλλοίωτα τα στοιχεία της τοπικής κουλτούρας, η οποία αποτελεί ένα κράμα τοπικών συνηθειών και παραδόσεων συνδυασμένων με στοιχεία που έφεραν μαζί τους οι πολυάριθμοι κάτοικοι του νησιού προερχόμενοι από άλλες ηπείρους. Αυτό το ανεπανάληπτα γοητευτικό μίγμα χρωμάτων, αρωμάτων, ιστορίας, αρχιτεκτονικής και γαστρονομίας, που αναδεικνύεται υπέροχα μέσα στο καταπράσινο τροπικό περιβάλλον του νησιού με τις υπέροχες αμμώδεις παραλίες στο νότο και το ορεινό και  ηφαιστιογενές έδαφος στο βορρά, άφησε ανεξίτηλες εντυπώσεις σε όλους τους Ευρωπαίους επισκέπτες.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν, εκτός από την Ελληνική αποστολή, εκπρόσωποι σχολείων της Γερμανίας, της Φινλανδίας και της Ουγγαρίας. Η συνύπαρξη των αποστολών υπήρξε πολύ ενδιαφέρουσα, χάρη και στην μεσολάβηση του εκπληκτικού επιμορφωτή Dr Justin Grize, ενώ μπήκαν οι βάσεις για μελλοντικές συνεργασίες και συμπράξεις στα πλαίσια ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Τα οφέλη από την Ευρωπαϊκή μας πορεία μέχρι στιγμής έχουν υπάρξει τεράστια τόσο σε μαθητές όσο και σε καθηγητές εξίσου, και για αυτό το λόγο στο σχολείο μας επιζητούμε μεγαλύτερη και ουσιαστικότερη ενημέρωση των μελών του προσωπικού του. Πιστεύουμε πως η επιμόρφωση και εξειδικευμένη κατάρτιση των συναδέλφων κρίνεται άκρως απαραίτητη, ούτως ώστε να υπάρξει σωστή διοργάνωση και ταυτόχρονα μεταλαμπάδευση των γνώσεων και της εμπειρίας που θα αποκτηθούν από τη σεμιναριακή επιμόρφωση και στο υπόλοιπο επιστημονικό προσωπικό με σκοπό πάντα τη συνεχή ροή της πολύπλευρης γνώσης στους μαθητές μας. Εξάλλου με καθηγητές «οπλισμένους» με επαρκή γλωσσική, διαπολιτισμική και διεκπεραιωτική κατάρτιση, ανοιχτούς ορίζοντες, θέληση, υπομονή, επιμονή και αγάπη για κάτι διαφορετικό και φυσικά για νέες μεθόδους τεχνολογίας και διδασκαλίας γενικότερα, θα δημιουργήσουμε μία σχολική κοινότητα ενωμένη, ικανή να αγκαλιάσει μαθητές από όλο τον κόσμο, αφού θα έχει επιστημονικό προσωπικό εκπαιδευμένο στις ανταλλαγές μαθητών και εκπαιδευτικών με μοναδικά κριτήρια τη συνεχή ροή της πολύπλευρης γνώσης και τη βελτίωση της διαπολιτισμικής παιδείας. Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, ο απώτερος σκοπός ενός σύγχρονου Νέου Γενικού Λυκείου να εφοδιάσει και να αναδιαμορφώσει τέτοιους μαθητές απόφοιτους οι οποίοι θα είναι μεταξύ των πλέον έτοιμων να αδράξουν ευκαιρίες στη Διεθνή Αγορά Εργασίας θα έχει επιτευχθεί.

Η Παιδαγωγική Ομάδα

Loading